fredag 1 januari 2010

En jobbig start på året.

Utanför Nybro finns ett katthem vid namn Katthemmet Kompis. Sedan vår start har vi hjälpt och följt varandras bloggar, gett tips och råd till webbshoppar och annat. Nu idag brann detta katthemmet ner, de lyckades rädda en hel del katter men all mat, alla bäddar, all interiör är totalförstörd.

Jag blev så ledsen när jag ikväll fick ett sms om detta, tanken finns hos dem som jobbat så hårt för att hjälpa de stackars övergivna katterna och klart går även tankarna till katterna som förlorat sitt hem och de som tyvärr inte överlevde. Kan inte tänka mig in i den situationen som dessa volontärer nu befinner sig i och jag önskade nu att man bodde närmare så man själv hade kunnat åka dit och hjälpa till.

Själv kommer jag sätta in en slant till dem så de kan komma ikapp med mat och annat, och kanske kan även du hjälpa till ? Gå in på deras sida och läs mer om hur du kan hjälpa Katthemmet Kompis ; www.katthemmetkompis.blogg.se

2 kommentarer:

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Tack för era fina ord! /Tass, katterna på Katthemmet Kompis

Julia sa...

Vill bara berätta om att förra året startades en ny satsning på katterna i Bohuslän genom Djurskyddet Bohuslän. Intresset för projektet har varit ganska stort i Uddevalla :)