fredag 17 juli 2009

Bara en kvar..

En av de små tisarna klarade sig inte, Benjamin somnade in i mitt knä under onsdagen. Veterinären kunde inte göra något utan bad oss bara avvakta, men det gick inte längre. Men han fick somna in hos mig, inlindad i mysigt tyg med mycket värme och kärlek. Får tänka på att han nu skuttar runt i katthimlen bland andra kisungar.. :)



... Benjamin.. R.I.P ...

Mitsy mår däremot mycket bättre, hon äter & dricker själv men jag ger henne extra för att vara säker på att hon får i sig tillräckligt med mat och vätska. Lådan.. ja, den hittar hon utan problem. En enda liten olycka har hänt utanför men annars kravlar hon sig upp i den lilla lådan jag gjort åt henne. Så duktig ..



... hon fick en hårig liten kompis som sällskap, hon kryper tätt intill...

Igår började hon nysa ännu mer så det blev ett samtal till veterinären. På kvällen hämtade jag ut medicin så nu får hon detta morgon och kväll. Redan nu märker jag skillnad, hon har precis busat med mina händer men ligger nu trött och mätt i mitt knä. Lilla gumman.. tänk att det var nära att du strök med .. det handlade nog bara om minuter.



Mina katter och Mitsy är i olika delar av lägenheten tills hon mår bättre. Hon och jag har lagt beslag på extra rummet så där tillbringar vi mycket tid. Allt för denna mysiga tjej...




Nu säger vi go'natt, har varit en lång dag för henne och mig...
Mjau från stödmatte Malin och sjuklingen Mitsy

2 kommentarer:

Kicki i Ö-vik sa...

Åhhh vad tråkigt med lilla Benjamin.Men han har det säkert bra där han är nu... Vill bara lämna en kommentar och ge dig och alla andra en jättestor tacksamhetskram för det fantastiska arbete ni gör. Jag beundrar er och skänker en slant ibland för att hjälpa. Ni är stora hjältar i mina ögon !!! Lycka till !

Maria-Isabel sa...

Vila i frid lille Benjamin, ta hand om lille Torsdag som bara blev ett dygn gammal härhemma! Många är de kattungarna som inte bli gamla p g a att de hade oturen att födas hemlösa...

Söta Mitsy önskar vi all bättring åt! En riktig liten skönhet är hon.
Kram till stödmatte som gör ett sådant behjärtansvärt arbete för de små (och stora också)!