fredag 16 oktober 2009

Blir motarbetade!

Katterna på ödetomten är svåra att fånga in. De är nu 3 st kvar, men eftersom kommunen motarbetar oss så försvårar de vårt arbete. De stänger ofta dörren till matstället, är där och röjer vilket gör att katterna vägrar visa sig. De kastar vår mat som vi ställer där och sen ger de oss förbud att besöka tomten.. MEN de vill att vi ska hämta katterna NU!

Blir så förbannad, hur kan man resonera så? Dessa katter har inte valt detta ödet, de skulle helst vilja ligga i soffan inne i värmen och bli serverade god och färsk mat. Inte springa på en öde tomt och försöka värma sig för natten! Huset vi byggt till katterna och ställt på tomten har de iallafall inte rört, tack och lov, men det är nog för tungt. Annars hade de väl även det hamnat i kontainern.

Just nu letar jag efter nya hem till dessa katter, vet inte hur jag ska lösa det! Jag hoppas på att en lösning snart dyker upp, för jag kan inte hålla kommunen borta länge till. Har bråkat med dem ett antal ggr nu, men de fortsätter motarbeta oss.

Om du vet en lösning, hör av dig till mig! Katterna kommer vara kastrerade, id-märkta och vaccinerade!

Nu ska jag iväg och mata dem, och förhoppningsvis har de låtit dörren till matplatsen vara öppen!

Inga kommentarer: