fredag 30 oktober 2009

Inne i värmen!

Nu har vi endast 1 katt kvar på ödetomten, vad vi vet iallafall. De andra två kom in i fällan och det tog inte lång tid, de var ju hungriga och tonfisken luktade nog riktigt gott. Jag och Sabina, en ny volontär i vår förening, trotsade regnet och körde dit med hoppet högt. Och vi skulle köpt trisslotter på väg ut, för det blev napp.


Här vilar Shila ut efter kastreringen.


Tisen ser inte lika nöjd ut...

Båda tidarna var honor som numera är kastrerade, id märkta och vaccinerade. De bodde hos mig några dagar efter kastreringen för att läkningen av såret inte skulle bli infekterat. Det visade sig under vistelsen hos mig att den ena lilla tjejen var tam, lilla Shila bille bara mysa och bli kelad. Och det sa varken jag eller min sambo nej till.. =)


.. huh?? Foto nu??

Hennes "syster", kallad Tisen, var inte lika mysglad men det kan ha varit chocken efter att ha blivit fångad och sedan veterinärbesöket. Men hon är hos en snäll familj utanför Eslöv som tillfälligt ska ha henne där.

Känns skönt att vi har fått in nästan hela skaran. Det finns inte mycket för dem att värma sig i, bara fallfärdig maskinhall som det både blåser in genom och regnar in i. Igår när jag såg hur Shila kröp ihop i sängen kunde jag inte mer än le, nu får även hon och hennes "syskon" krypa ner i en varm och torr bädd. Bara den sista kvar nu, den fångar vi i helgen ...

Tass från oss..

Inga kommentarer: