söndag 16 november 2008

Det fanns katter överallt!

I en tidigare blogg skrev jag om kolonikatter som bara blir fler och fler. Damerna som matar dem behöver hjälp med mat och ev medicin och därför gjorde föreningen julkort och alla pengar går till dessa kisar. Och det har gått bra, vi har fått in jättemycket beställningar och det är vi så glada för. Tack ALLA för er hjälp!



.. idag blev vi bara 8 st, vi brukar vara över 14 st på plats när maten kommer fram..


Idag åkte jag och vår webmaster, Maria, ut till koloniområdet för att träffa en av damerna som matar katterna. Innan vi ens hunnit in på deras kolonilott sprang det katter överallt i gången, vissa mer tama än andra. När maten väl var serverad kryllade det av små och äldre katter och ändå hade inte alla kommit fram.


Vi tog information från koloniägarna, lite kort och kontaktuppgifter till styrelsen för nu måste vi få dem att agera. Med bra underlag kanske vi kan få dem att lyssna och gå med på hjälpa till att förmedla ut information till de boende. Det går inte att vi år efter år har så många katter att rädda från bara ett litet område i Malmö. Sommargästerna lämnar tyvärr ofta kvar sina husdjur, katter som får gå under namnet sommarkatter när de själva åker hem till sin trygga vrå. Vi fick även reda på att det kommer folk och dumpar av katter på området för att de vet att folk matar dem .. otroligt! Hur kan dessa sova om natten?
De har döpt mig till Morfar. Fick troligtvis namnet för att jag är 17 år och har levt här hela mitt liv. Efter många slagsmål är mina öron nästan borta, men det är jag som bestämmer. Många av katterna runt mig är mina egna källingar ..

Tack än en gång för ert stöd, men vill ni hjälpa mer så är det bara att maila mig på malin@raddakatten.se

Ha en bra söndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin

Ville bara säga vilket otroligt bra jobb ni gör, ni är verkligen änglar!
Jättekul att följa din blogg som jag råkade komma in på. Men följer den nu. Har lagt den på min bloggsida oxå. Ska göra reklam för er där om vad man kan göra för att stödja er.

Kram Jessica

Ses på gården :)